نسل جدید پروانه و تروت‌بوش پمپ‌های اسلاری با تکنولوژی RWT

نسل جدید پروانه و تروت‌بوش پمپ‌های اسلاری با تکنولوژی RWT

مهندسین شرکت رای صنعت، با استفاده از یک رویکرد طراحی یکپارچه نوآورانه، نسل جدید پروانه و تروت بوش پمپ‌های اسلاری با تکنولوژی RWT را توسعه دادند که کمک بسیاری به افزایش طول عمر سایش پمپ‌های اسلاری این شرکت نمود. شروع این کار با یک برنامه گسترده تحقیق و توسعه توسط مهندسین رای صنعت، با هدف درک بهتر ویژگی‌های سایش در ورودی و خروجی ایمپلرهای پمپ‌های اسلاری سانتریفیوژی، صورت گرفت. این کار به عنوان بخشی از اهداف شرکت رای صنعت برای کاهش کلی هزینه عملیاتی در دامنه محصولات خود، انجام شد.
 
نسل جدید پروانه و تروت‌بوش پمپ‌های اسلاری شرکت رای صنعت با فناوری افزایش عمر سایشی (RWT)، انتخابی به‌صرفه را در جهت کاهش هزینه‌های عملیاتی مشتریان به ارمغان می آورد. این نسل از پروانه‌ها با تمام پمپ‌های WHA سازگاری داشته و باعث کاهش هزینه‌های عملیاتی نهایی، بهبود عملکرد و افزایش طول عمر سایشی قطعه می‌شود.

ترکیب پروانه و تروت‌بوش RWT، ارتقای شگرفی در جهت افزایش راندمان و بهبود عملکرد سایشی پمپ‌های حال حاضر سری WHA می‌باشد. تکنولوژی حال حاضر که توسط رای صنعت در ایران توسعه یافته است دارای گواهی ثبت اختراع بوده و تحت حمایت از قانون کپی رایت میباشد.

چیزی که در فناوری RWT مورد توجه بوده، برآوردن همه خواسته‌های مشتریان از پمپ اسلاری همانند پمپ‌های سری WHA شرکت رای صنعت است. طراحی این پمپ‌ها با بهره‌گیری از بهترین روش‌ها و تکنیک‌های علمی و تجربی با استفاده از سرورهای تحلیلی و بهره گیری از به روز ترین نرم افزارهای شبیه سازی عددی توسط برترین مهندسین حوزه طراحی پمپ‌های اسلاری انجام شده است تا بدون ایجاد پیچیدگی در پمپ، حداکثر راندمان هیدرولیکی را داشته و هزینه‌های پمپ را کاهش دهد. استفاده از مواد مقاوم و پیشرفته در قسمت‌های تحت سایش با افزایش ضریب اطمینان، زمان تعمیر و نگه‌داری را کاهش می‌دهد. این تمهیدات به‌سادگی باعث بهبود عملکرد، در مشهورترین سری پمپ اسلاری ایران می‌شوند.

قطعات پروانه‌ RWT در پمپ‌های اسلاری افقی رای صنعت تا زمانی که تجهیزات و قطعات انطباقی اصلی باشند و از رای صنعت تهیه شده باشند، قابل نصب هستند. روند این کار کاملا ساده است و می‌تواند در یک تعمیرات عادی صورت پذیرد: دو قطعه ایمپلر و تروت بوش برداشته می‌شوند و قطعات RWT جایگزین می‌شوند. تمام فرایندهای نصب، تنظیم و تعمیرات یکسان باقی می مانند. علاوه بر آن، نیازی به ابزار های ویژه برای جایگزینی وجود ندارد.

تعهد ما نسبت به پیشرفت و نوآوری در محصولات رای صنعت، در ادامه با معرفی فناوری RWT در طراحی پروانه و تروت‌بوش همراه بوده است. طراحی خاص پروانه 4-پره جدید RWT، حرکت جریان درون پروانه را از طریق پره‌های کوچک تعبیه شده در پشت شرود، تسهیل می‌کند. از دیگر پیشرفت‌های صورت‌گرفته در این زمینه می‌توان به بهبود پروفیل هیدرولیکی، کاهش آشفتگی جریان، افزایش طول عمر سایشی و کاهش توان مصرفی پمپ اشاره کرد. قطعات RWT قابل تعویض بوده و امکان نصب در تمامی پمپ‌های سری WHA را دارند.

فناوری RWT پیش از این ارزش و اعتبار خود را در عمل نیز اثبات رسانده است؛ به عنوان مثال در معادن سنگ آهن گل‌گهر در کرمان و احیاء سپاهان در خواف، به‌کارگیری این فناوری با وجود شرایط کاری سخت، سایندگی و ویسکوزیته بالای اسلاری، توانست عمر سایشی پروانه‌ها را به بیش از دو برابر افزایش دهد. پروانه و تروت‌بوش‌های جدید به‌سبب داشتن راندمان و طول عمر سایشی بیشتر، مبلغ قابل توجهی از هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری مشتریان را کاهش داده است.

در حالی که پایداری برای کارخانه‌های فرآوری مواد معدنی اهمیت فزاینده‌ ای پیدا می‌کند، شرکت رای صنعت می‌کوشد تا با استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوآورانه به افزایش بازدهی پمپ ها، افزایش طول عمر سایش و خوردگی و همچنین به کاهش تولید و انتشار گازهای مضر کربنی کمک کند.


مزایا
طراحی تروت‌بوش و پروانه در فناوری RWT به‌گونه‌ای است که؛
 
افزایش طول عمر سایشی: طول عمر سایشی قطعات بین 30% تا 50% در مقایسه با طراحی استاندارد پروانه و تروت‌بوش پمپ‌های سری WHA رای صنعت افزایش می‌یابد.
صرفه‌جویی در انرژی: انرژی مصرفی در پمپ در مقایسه با طراحی استاندارد پروانه و تروت‌بوش پمپ‌های سری WHA رای صنعت کاهش می‌یابد.
کاهش هزینه: افزایش راندمان پمپ سبب دوام بیشتر قطعات می‌شود.
نصب: قطعات با این طراحی، قابلیت نصب برروی پمپ‌های سری WHA قبلی را دارند. چنانجه نیاز به تعویض پروانه و تروت‌بوش داشتید، به سادگی قطعات RWT را جایگزین قطعات فعلی کنید. مطمئن باشید هیچ‌یک از تنظیمات، شرایط نصب و تعمیر و نگه‌داری شما تغییری نخواهد کرد. همچنین نیازی به تغییر سرعت پمپ نبوده و تمامی عملیات‌ با استفاده از ابزار آلات تعمیر و نگهداری قابل انجام است. در این میان تنها چیزی که دست‌خوش تغییر می‌شود، عملکرد پمپ است که به‌صورت محسوس و قابل توجهی بهبود پیدا کرده‌است.
کاهش NPSH مورد نیاز: منجر به بهبود عملکرد هیدرولیکی و افزایش طول عمر سایشی در مقایسه با طراحی استاندارد پروانه و تروت‌بوش پمپ‌های سری WHA رای صنعت  می‌شود.
طراحی قطعات: امکان جایگزینی قطعات با متریال لاستیکی (Rubber) و یا فلزی نیز وجود دارد.
 
منبع:
18 مرداد 1400
remove_red_eye1562