مقالات

  • اهمیت مدیریت پایدار آب در صنعت معدن

    اهمیت مدیریت پایدار آب در صنعت معدن

    با گسترش صنعت معدن در سال‌های اخیر، اهمیت مدیریت پایدار آب در صنایع معدنی به طور چشمگیری افزایش یافته است؛ به طوریکه این صنعت تحت فشار تغییرات اقلیمی و کمبود آب، نیاز پیدا کرده تا با همکاری سازمان‌ها و بخش دولتی، از آلودگی آب ها و منابع آبی هنگام عملیات جلوگیری و از دسترسی محلی به آب پاک اطمینان حاصل سازد.
    17 فروردین 1402
  • کاهش هدر رفت آب به کمک سیستم آب بندی گریز از مرکز (اکسپلر) پمپ های اسلاری افقی رای صنعت (سری OHM وWHA)

    کاهش هدر رفت آب به کمک سیستم آب بندی گریز از مرکز (اکسپلر) پمپ های اسلاری افقی رای صنعت (سری OHM وWHA)

    سیستم های آب بندی گریز از مرکز (Expeller) با قابلیت نگهداری آسان و هزینه های عملیاتی کمꓸ به عنوان جایگزین بهینه ی سیستم های آب بند سنتی گلند (Gland) پیشنهاد میشود.
    12 دی 1400
  • معایب استفاده از قطعات غیر اصل در محصولات رای صنعت

    معایب استفاده از قطعات غیر اصل در محصولات رای صنعت

    امنیت مشتریان همیشه اولویت اول شرکت رای صنعت است. در صنایع وابسته به معادن، جایی که ماشین آلات سنگین با حداکثر توان خود به‌کار گرفته می‌شوند، خطر جزء جدایی ناپذیر کار است؛ ما تلاش می کنیم تا با از بین بردن خطرات احتمالی در هرمرحله از عمر تجهیزات، این اطمینان حاصل شود که در پایان هر روز تمامی پرسنل و کاربران به سلامت به خانه برمی‌گردند.
    28 شهریور 1400
  • نسل جدید پروانه و تروت‌بوش پمپ‌های اسلاری با تکنولوژی RWT

    نسل جدید پروانه و تروت‌بوش پمپ‌های اسلاری با تکنولوژی RWT

    نسل جدید پروانه و تروت‌بوش پمپ‌های اسلاری شرکت رای صنعت با فناوری افزایش عمر سایشی (RWT)، انتخابی به‌صرفه را در جهت کاهش هزینه‌های عملیاتی مشتریان به ارمغان می آورد. این نسل از پروانه‌ها با تمام پمپ‌های WAH سازگاری داشته و باعث کاهش هزینه‌های عملیاتی نهایی، بهبود عملکرد و افزایش طول عمر سایشی قطعه می‌شود.
    18 مرداد 1400
  • 10 علامت هشدار دهنده در پمپ های اسلاری

    10 علامت هشدار دهنده در پمپ های اسلاری

    علامت هشدار شماره 1: لرزش Vibration به طور کل لرزش در برخی از تجهیزات فرآیند مورد انتظار است. مانند الک، اما سطوح بالای لرزش نشانه نا کارآمدی است. به ویژه هنگامی که در پمپ ها ظاهر می شود. بررسی لرزش ها و تغییرات الگویی آن طی زمان یکی از بهترین راه های ردیابی وضعیت تجهیزات فرآیند است. لرزش می تواند نتیجه طیف گسترده ای از عوامل باشد از جمله: ...
    8 مهر 1398
  • لزوم مدیریت پایدار منابع آب در معادن و صنایع معدنی

    لزوم مدیریت پایدار منابع آب در معادن و صنایع معدنی

    آب چه از منابع زیرزمینی باشد یا آب های سطحی، یک منبع اساسی برای زندگی است. دسترسی به آب با کیفیت و کافی از نیاز های حیاتی بشر در سراسر جهان است و ما همگی نسبت به برآوردن این نیاز در حال و آینده مسئولیم
    18 اردیبهشت 1398
  • آب بندی محورهای پمپ

    آب بندی محورهای پمپ

    آب بندی محور یکی از مهم ترین اجزای مکانیکی هر پمپ اسلاری سانتریفیوژ است و با توجه به هر یک از سیستم های منحصر به فرد پمپ ها، نوع مناسب آب بندی با دقت می بایست انتخاب شود. سه نوع متداول از آب بندی ها به شرح زیر می باشد.
    24 اردیبهشت 1394
  •   آنالیز سیستم

    آنالیز سیستم

    آنالیز سیستم روشی برای تعین مقاومت سیستمی که پمپ درون آن قرار گرفته است . این مقاومت در تعیین NPSHa در شرایطی که پمپ در سیستم نصب شده است، به کار می رود. آنالیز یک سیستم شامل بررسی این اطلاعات می شود: NPSHa ، NPSHr ، هد استاتیک، افت هد سیستم و بازدید و بررسی مجدد نحوه لوله کشی ،شیر ها و اتصالات.
    25 تیر 1392